אושר הקוד האתי למוסדות האקדמיים; ועד ראשי האוניברסיטאות מתנגד

למרות הביקורת הנרחבת, המועצה להשכלה גבוהה (המל”ג) אישרה את יישום הקוד האתילאוניברסיטאות שכתב פרופסור אסא כשר לבקשת שר החינוך נפתלי בנט. כך נחשף הבוקר (יום א’) ב”ידיעות אחרונות”. אחרי חודשים של ויכוחים ומחלוקות נקבע כי יש להטמיע את הקוד האתי באוניברסיטאות ובמכללות וכי מרבית סעיפיו יוטמעו בתקנוני המשמעת האוניברסיטאיים וייאכפו, כך שמרצים שלא יעמדו בהם יהיו צפויים להיענש.

להמשך קריאה לחצו כאן

בהמשך:

ועד ראשי האוניברסיטאות דחה היום (ראשון) בחריפות את הצעת המועצה להשכלה גבוהה (מל”ג) לגיבוש עקרונות אתיים במוסדות, ובהם עיקרון האוסר על מרצים לקרוא לחרם אקדמי על ישראל או לפעול לקידום חרם כזה. הצעת המועצה הגיעה כחלופה רכה לקוד האתי שניסח פרופ’ אסא כשרלבקשת שר החינוך והעומד בראש המל”ג נפתלי בנט.

לדברי הוועד, הוא לא יסכים “לשמש משטרת מחשבות פוליטית עבור השלטונות. החלטת הביניים של ועדת המל”ג ממשיכה את הקו האומלל שבו הקוד האתי הוא צנזורה פוליטית שרומסת את העקרונות הבסיסיים ביותר של חופש אקדמי ומחקר חופשי, ונועדה לסתום פיות”. כאשר ראשי המוסדות האקדמיים יעבירו את תגובתם הרשמית בנושא תגיע הסוגיה לפתחה של מליאת המועצה, שתכריע אם לתמוך בנוסח המוצע ואם לאו. לקריאה – לחצו כאן

Leave a Reply