אוקימתא ט (תשפ”ג)
Oqimta 9 (2023)
ראובן קנול, מו”ל
גלעד ששון:
כל האומר “אמר ר’ שמואל בר נחמני אמר ר’ יונתן: כל האומר…” אינו אלא טועה – למעשה העריכה של הדרשות האפולוגטיות בבבלי שבת נה ע”ב – נו ע”ב
צבי נוביק:
Israel, the Nations, and the Angels in a Qillirian Silluq for Rosh ha-Shanah
ברכה אליצור:
“שור וארי מתנגחין עד שבא משיח”: מסגרת, תוכן ומשמעות בנאום יהודה בגרסת התנחומא
יהונתן וורמסר ומשה לביא:
טיפוס הלשון הארץ־ישראלי של שרידי מהדורות תנחומא־ילמדנו מן הגניזה ותרומתו לחקר התהוות מדרשי התנחומא
תרצה קלמן:
‘כתבתי בביאורי’: הכסף־משנה ופסקאות פרשנות הרמב”ם בבית יוסף ובבדק־הבית כצהר לתהליכי עבודתו של ר’ יוסף קארו
עמיחי שוורץ:
אשתורי הפרחי: למקור השם ולמקומה של פרח (פלוראנצה)
Table of contents:
Gilad Sasson:
Whoever maintains “R. Samuel b. Nahmani said in R. Jonathan’s name: Whoever maintains” … is merely erring – about the editing of the apologetic sermons in Bavli Shabbat 55b-56b (Heb.)
Tzvi Novick:
Israel, the Nations, and the Angels in a Qillirian Silluq for Rosh ha-Shanah
Bracha Elitzur:
“The Ox and Lion lock horns until the arrival of the Messiah”: Structure and Significance in Judah’s Speech in the Tanhuma Printed Edition (Heb.)
Yehonathan Wormser and Moshe Lavee:
The Palestinian Language Type of Early Tanhuma Recension from the Cairo Genizah (Heb.)
Tirza Kelman:
‘I Wrote in My Commentary’: The Kesef Mishneh and the Commentary of Maimonides in the Beit Yosef as a Prism to R. Joseph Karo’s Work Process (Heb.)
Amichay Schwartz:
Ashtori Ha-Parḥi: The Origin of the Name and the Location of ‘Floranza’ (Heb.)